tirsdag den 5. april 2022

Cover eller kuverttaske af læderpapir

 


Jeg er fascineret af læderpapir. 

Det er nemt at arbejde med, det er til at betale og det kan tåle både vask og strygning. 

Efterhånden kan det fås i nogle forskellige farver og nogle få mønstre (hvis man har det sådan). 

For mange år siden havde jeg en voksen elev, som havde sin tablet i en prøvekuvert. Det undrede mig, for jeg syntes, det var dårlig opbevaring, indtil eleven viste mig, at det var et cover, som forestillede en prøvekuvert, som var lavet af læderpapir 

Det var første gang, jeg mødte læderpapiret. 

Nu har jeg selv lavet et cover af læderpapir. 

Først lavede jeg nogle som kun bestod af læderpapir og en elastik til at lukke med. 


De er sådan set fine nok, men ved nærmere eftertanke syntes jeg ikke, der var ret meget beskyttelse i dem. 

Så jeg besluttede at prøve at lave et andet, som havde et beskyttende foer eller noget lignende.  

Det blev til et foer af  hobbyfilt. Jeg fandt et sted, hvor de havde noget hobbyfilt, som kan vaskes forsigtigt på 30 grader. 

Det forede cover ser sådan ud, når det er åbent: 


Jeg kunne godt tænke mig at prøve at efterligne ideen med et cover som en prøvekuvert. 

Jeg har indkøbt ekstra materialer bl.a. noget læderpapir i den brune farve, som prøvekuverter har/havde og nogle overføringsbogstaver. Men jeg har endnu ikke fundet ud af at rekonstruere en brugt prøvekuverts udseende med adressefelt og alting. 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar