søndag den 25. juni 2023

Hækletaske eller strikketaske

 



Eller bare projekttaske. 

Jeg har en kollege, der går på efterløn i den kommende uge. 

Vi skal have en afskedsceremoni og derfor også nogle forskellige 'indslag'. 

Kollegaen har på mange mange spørgsmål - også fra mig- om, hvad hun da skal bruge al den fritid til, bl.a. tøvende svaret, at måske skal hun lære at hækle. 

Derfor blev det besluttet, at jeg skulle lave en hækletaske. 

Jeg mente, som sædvanlig, at det kunne jeg nemt klare. 

Det viste sig at være et projekt med mange delprocesser og dermed også muligheder for fejl. Så dem lavede jeg flere af. 

Det er en taske med indsyede hjørner, så den får en flad bund. 

Indeni er der 3 lommer på den ene side. Og på den anden side er der en elastik til f.eks. at sætte hæklenåle fast i. 




Pynten på forsiden er humoristiske kommentarer til det at gå på efterløn. 

Det er en plakat, som en anden kollega har lavet, inspireret af dialekt-plakaterne. 

Plakaten fik jeg sendt som en fil, så jeg kunne printe den over på transferark og dernæst stryge nogle af kommentarerne på tasken.

Det har, til min overraskelse. taget mig mange timer at lave tasken. Men nu synes jeg, at den er blevet ok. 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar