torsdag den 27. juli 2023

Sweater af restegarn- Lærke Bagger-inspireret trøje til børn.

 


Her er den!

Jeg viste en Lærke Bagger inspireret sweater til voksne for et par måneder siden. Jeg syntes ikke, den var helt i skabet. 

Mens jeg har haft ferie, fik jeg lyst til at prøve igen, denne gang i børnestørrelse.

Jeg kiggede på de garner, jeg havde liggende og syntes, jeg havde nogle gode farver og lidt forskellige kvaliteter i grå, grøn, blå og blågrønne farver. 

Denne gang ville jeg prøve at lave et glatstrikket trøje på rundpind og i raglan- facon i rigtig Lærke Bagger-stil. 

Jeg bandt ALLE tråd-ender på forsiden af arbejdet med knude. Det kom til at koste mig noget arbejde bagefter, da jeg skulle montere.... for der var så mange tråd-ender, at de overskyggede selve trøjen. Derfor måtte binde en hel del af dem op og trække dem om på bagsiden og hæfte dem der. Meget bøvlet. 

De resterende tråd-ender klippede jeg i nogenlunde ensartet længde på omkring 5 cm.

Jeg har også strikket et mindre antal 'ostehuller' (større strikkede huller på 5,6 eller 7 masker) her og der. Et af hullerne ses tydeligt forneden på forsiden af trøjen. 

Jeg strikkede kanter i glatstrik ved at strikke det nederste stykke på både kroppen og ærmerne på en tyndere pind. 

I halsen var jeg opmærksom på at lave en halskant i noget blødt kradsefrit garn, noget børstet alpaka og jeg strikkede en slags ribkant, for at den skal være fleksibel. 

Denne gang er jeg blevet ret tilfreds med trøjen. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar