lørdag den 4. november 2023

Strikket restetrøje til voksne inspireret af Lærke Bagger

 


Jeg er smadderærgerlig. På fredag (D. 10.11.) kommer Lærke Bagger til Yarnfreak i Århus. 

Der kan man se nogle af de originale modeller fra hendes nye bog 'Strik 2' OG man kan få signeret SIN EGEN bog. Det gad jeg virkelig godt.


Men jeg må vist nøjes med at vise denne sweater, som er lavet med inspiration netop fra bogen 'Strik 2'.

I den har Lærke Bagger lavet både en ret tætsiddende og luftig sweater og en tilsvarende kjole i alle mulige slags garn og i alle mulige meget kække farver, strikket på samme ret tykke pinde. Modellen hedder 'Inner child'. Det kan man godt forstå, når man ser den. 


Den har jeg valgt at lave i alle mulige sort-agtige farver og i en noget mere rummelig- nærmest baggy- udgave. 

Det er den, der er på billedet ovenfor. Jeg vil hævde, at den er pænere på, end den ser ud på billedet. 

Jeg tog alt hvad jeg havde af rester af sort garn. Der er både en smule sort med guldglitter. Der er en meget lille smule med pailletter. Der er noget tweed med nister i forskellige farver, der er pelsgarn. osv.

Der er også en del helt almindelig uld og alpakagarn, heraf noget som er børstet.

Jeg har strikket sweateren som en raglanmodel på en forholdsvist tyk rundpind. Den samme pind uanset garntykkelsen. Jeg har lavet en omgang med huller af og til i strikningen, ligesom på Lærke Baggers modeller.

Det var faktisk lidt svært at strikke nogle af de ret tynde garner på en tyk pind og det blev sjasket på en måde, så det var svært at holde styr på arbejdet. 

Ikke umuligt svært, bare så jeg skulle være ekstra opmærksom. 

Min sweater er blevet ikke bare baggy- men særdeles oversize. Men i øvrigt synes jeg, ideen er god og sjov og jeg tror nok jeg vil prøve at lave en til. 

Nedenunder er der et billede, hvor man måske bedre kan fornemme de forskellige garntykkelser og kvaliteter. 








2 kommentarer: